Credința și religia mioritică – guest post Blegoo

Odată ce-ți intră un gărgăune în cap… e greu să scapi de el.
Mie mi-a intrat d-aici:
http://lebada.wordpress.com/2011/09/21/miercurea-fara-cuvinte-sa-ne-amintim-de-dumnezeu/
Ar fi ieftin să ridic subiectul ortodocsiei de rit răsăritean… ce e biserica ortodoxă și ce vrea ea de la noi.
“Căcălău Măria Ta” (vorba lu’ Kogălniceanu) de posturi anti-religioase prin internețul mioritic.

Problema e diferită.
Diferența între “credință” și “religie”.

Poți să îndeși “credința” în “religie” oricând – se practică zilnic.
Dar e dificil să lipești “religia” în “credință”.

Problema e una de confuzie de termeni: “credința” nu-i tot aia cu “religia”.
Religia implică ritualuri, cântece, chițibușuri.
Chestie de organizare.
Nu că e ceva rău… în sine… organizarea.

Precum o armată… o oștire religioasă nu se poate baza pe “credem fiecare ce vrem fiecare…”.
Nu nene… trebuie să credem fix ce se dă de la comenduire.
Să postulezi o credință bazată pe “fiecare cu aia a lui și toți cu aia a mă-sii” e o rețetă de zăpăceală socială, cred eu.

Revenind în spațiul mioritic… carpato-danubian… eu remarc o confuzie socială:
1) Democrația e egală cu Anarhia.
2) Credința e egală cu Religia.
3) Și tot așa…

De la politică la economie… și de la intelectualism la sfertodoxism.
Suntem incapabili să definim ce suntem.
Ca să definești ce ești… trebuie să ai o credință… în ceva; în tine, in ce zice Băsescu… în ce se propovăduiește de la Mitropolie.
Credința te definește.

Noi n-avem.

Credință, zic.

About The Author

531 thoughts on “Credința și religia mioritică – guest post Blegoo

  1. Te ajuta Eliade. Dar si luand-o logic: unde e templu viu ( adica nu e muzeu), exista sacru, unde e sacru in care crede o comunitate care si-a si stabilit un set de precepte, practici,etc.in jurul credintei in acest sacru, e religie.Ca sacrul e intruchipat de un Creator, de un stramos sau o pisica, sunt detalii.

  2. diligentreader a zis:

    Te ajuta Eliade. Dar si luand-o logic: unde e templu viu ( adica nu e muzeu), exista sacru, unde e sacru in care crede o comunitate care si-a si stabilit un set de precepte, practici,etc.in jurul credintei in acest sacru, e religie.Ca sacrul e intruchipat de un Creator, de un stramos sau o pisica, sunt detalii.

    TAKE THAT, DARTH TAPIR!!!

    🙂

    (rușine să-mi fie… că nu scot la înaintare pe cine trebuie…)

  3. hai să schematizăm și mai mult.
    propoziția ta, blegoo, este una cauzală: o cauză produce un efect, lipsa credinței religioase duce la lipsa conduitei morale (A cauzează B).

    tu observi efectul (lipsa conduitei morale la români) si vrei să demonstrezi că asta implică lipsa credinței religioase (cauza). singura situație în care observând efectul B poți spune cu certitudine că cauza A există (sau corolar, observând absența efectului B să deduci absența causei A) este atunci când efectul B este produs doar de cauza A și când cauza A produce ÎNTOTDEAUNA efectul B

    în cazul propoziție tale, nu se aplică. conduita morală poate fi produsă ȘI de alte cauze, iar credința religioasă nu duce întotdeauna la conduită morală (ți-am dat exemple, tu o să le negi și o să spui ca nu e vorba de credința în sine, ci de aplicarea ei. eu resping acest argument).

    mergem mai departe, chiar dacă acceptăm relația de cauzalitate credință religioasă–>coduită morală, tot nu ai ajuns la adevărata cauză. pentru că putem merge un pas în urmă – de ce nu au românii credință religioasă, dar americanii au?(sau ce alt exemplu vrei tu să dai, japoneziii dacă vrei tu). ce cauzează credința religioasă? expunerea? – nu e suficient, românii au fost expuși 2000 de ani. credința religioasă, chiar dacă e într-o relație cauzală, este doar un mediator. noi românii n-avem ceva-ul ăla de cauzează credința religioasă, și alții au. putem, așadar, scoate credința religioasă din ecuație.

    dacă acceptăm.
    dar nu acceptăm. o credință religioasă nu este o cauză universală a conduiei morale. poate fi, de acord. dar nu musai.

  4. păi eliade m-a ajutat, diligentreader. religia are nevoie de o divinitate

    unde e templu viu ( adica nu e muzeu), exista sacru,

    nu îți dau dreptate. chiar dacă devin maieutic, ce e aia sacru? ce e aia templu viu?
    sacrul este divinitatea. cum am zis, nu neapărat creator

    …dar decât să cad în alte cincisute de comentarii, hai să admit că shinto este o religie. ei și? nu ai demosntrat că conduita morală a japonezilor e cauzată de (și numai de) credința lor shintoistă

    iar din nou, “correlation does not imply causation”. cum hoc ergo propter hoc, cum ne mai zice mama vichipedia

  5. unde-i imoralitatea în comunism? în faptul că prezintă o utopie, o imposibilitate practică, drept o posibilitate.
    se cheamă înșelătorie, și în practică se pedepsește. pentru că inșelătoria e imorală

    teoria nu e sublimă, e idioată, pentru ca e ruptă totalmente de realitate.
    și istoria a dovedit-o cu prisosință.

  6. Blegoo a zis:

    O să răspund “dincolo”, fin’c-aici mi-a pus Madelin botnița.

    Io? Io? Unde, nene?

  7. tapirul a zis:

    unde-i imoralitatea în comunism? în faptul că prezintă o utopie, o imposibilitate practică, drept o posibilitate.
    se cheamă înșelătorie, și în practică se pedepsește. pentru că inșelătoria e imorală

    teoria nu e sublimă, e idioată, pentru ca e ruptă totalmente de realitate.
    și istoria a dovedit-o cu prisosință.

    Deci… să trăim viața așa cum e… nu așa cum ar trebui?
    http://www.youtube.com/watch?v=ttTDDa5r_vo
    Clar omul din La Mancha nu era sănătos la cap.
    D-aia e încă cu noi.
    http://www.youtube.com/watch?v=RfHnzYEHAow

  8. Nu, nu e nevoie sa fii ortodox, budist sau musulman ca sa fii bun si sa faci bine. Exemple sunt multe.Dau niste linkuri ca sa nu mai intrebe nimeni de bibliografie.

    http://www.nybooks.com/articles/archives/2007/may/10/are-we-born-moral/

    http://www.nytimes.com/2006/08/27/books/review/Rorty.t.html?scp=6&sq=are+we+born+moral%3F&st=nyt

    Pe de alta parte, o religie eficienta, care sustine si educa in mod consecvent valorile morale, este superioara oricarui alt sistem de impunere a valorilor, pentru ca se adreseaza omului intreg, incluzand latura lui spirituala. Mai ales daca te nasti si cresti cu ea.
    Tot Eliade arata asemanarea intre crestinism si comunism. Dar, cum s-a vazut, crestinismul a prins, a nascut miliarde de credinciosi autentici, pe cand comunismul a fost un esec. Religiile importante supravietuiesc mii de ani, sistemele sociale cu tot cu etica lor, doar cativa zeci de ani, cel mult o suta, doua. Religia ortodoxa e la fel de buna ca oricare alta religie, dar ce au facut Biserica si romanii din ea e o trista parodie. Cauze si scuze sunt, ca si exceptii.Romanii au nevoie- toti oamenii au nevoie- de o ordine si de control al comunitatii,si fug catre Biserica, singura care ar putea da coerenta vietii colective in Romania de azi. Numai ca Biserica a trecut prin aceleasi experiente mutilante prin care a trecut toata societatea romaneasca. Si romanii sunt prea dezorientati, prea slabiti si loviti. Nu avem ce trebuie ca sa ne ridicam. Si , curand, vom si inceta sa mai existam ca neam. Cand credintele sunt pervertite, cultura moare. Aratati-mi o singura cultura in istoria omenirii care sa nu fi fost definita si de religie/ credinte. “Si acum sa vedem in ce credeau ei/la cine se inchinau/rugau ei…. “

  9. tapirul a zis:

    “…hai să admit că shinto este o religie. ei și? nu ai demonstrat că conduita morală a japonezilor e cauzată de (și numai de) credința lor shintoistă…”

    Hai invers:
    Dacă credința japoneză shinto n-are treabă cu conduita morală națională… atunci ce cauzează conduita lor morală?
    Mănâncă mai mult sushi?
    Trăiesc pe insule?
    Care-i treaba?
    Tu susții că Shinto nu determină moralitatea, etica și restu’ de buruieni ale spiritului japonez.
    Oki-toki…
    Atunci… CE?
    ………
    Nu merge cu binișorul… apăi încercăm cu forța, nu?
    O luăm prin eliminare… până ajungem să avem doar Shinto pe masă…
    🙂

  10. diligentreader a zis:

    iertarea pacatosului,mancarea calda ca si asternutul. Aia care imbatraneste asteptandu-si oricat barbatul ei, ca nu are nevoie de altul.

    Neah, nu exista iarna berze! Chestia asta e sigur modificata de oamenii Blegoolui din Ministerul ala ocupat cu rescrierea de screenshots, caches & eBooks. Da’ partea cu iertarea tre’ sa recunosc ca mi-a placut. Ce ti-e si cu personajele astea de poveste…

  11. Zic așa:
    Dialogul meu cu Tapirul devine suspect de similar cu discuția între Ducele (Duke) și Cervantes.

    Quote:

    Duke: “Why are you poets so fascinated with madmen?”
    Cervantes: “We have much in common”
    Duke: “You both turn your back on life!”
    Cervantes: “We both select from life!”
    Duke: “A man has to come to terms with life… as IT IS!”
    Cervantes: “Life as it is…
    I have lived for over forty years, and I’ve seen…life as it is. Pain… misery… cruelty beyond belief. I’ve heard all the voices of God’s noblest creature. Moans from bundles of filth in the street.
    I’ve been a soldier and a slave.
    I’ve seen my comrades fall in battle… or die more slowly under the lash in Africa.
    I’ve held them at the last moment. These were men who saw life as it is.
    Yet they died despairing.
    No glory, no brave last words. Only their eyes, filled with confusion… questioning why.
    I do not think they were asking why they were dying… but why they had ever lived.
    When life itself seems lunatic, who knows where madness lies?
    Perhaps to be too practical is madness.
    To surrender dreams, this may be madness.
    To seek treasure where there is only trash… too much sanity may be madness!

    And maddest of all… to see life as it is and not as it should be!”

    Credința, deci, zic eu că e esențială.
    Nu marchetingul… nu spălarea pe creier… nimic.
    Credința definește umanitatea.

  12. Madelin:
    “…Asta ca sa intelegi, Blegoo, ca Tapirul se urzica si cand faci aluzii transparente la chestii cetite in alte parti. Offtopicul la topic e permis, offtopicul la comentariu (sub pretextul de argument), nu. It’s not fair. But it’s life, isn’t it?…”
    (Madelin, #392)

  13. Blegoo a zis:

    Hai invers:
    Dacă credința japoneză shinto n-are treabă cu conduita morală națională… atunci ce cauzează conduita lor morală?
    Mănâncă mai mult sushi?
    Trăiesc pe insule?
    Care-i treaba?
    Tu susții că Shinto nu determină moralitatea, etica și restu’ de buruieni ale spiritului japonez.
    Oki-toki…
    Atunci… CE?
    ………
    Nu merge cu binișorul… apăi încercăm cu forța, nu?
    O luăm prin eliminare… până ajungem să avem doar Shinto pe masă…
    🙂

    întâi răspunzi tu, și după aia răspund și eu. de ce românii nu au credință, dar japonezii au? ce ne împiedică pe noi să îmbrățișăm credința religioasă la fel cum japonezii îmbrățișează shinto?

    nota bene, eu nu am zis shinto nu are treaba cu morala lor, am spus că simpla observație a extistenței amânodura nu e dovadă de cauzalitate sau de relație directă. este mult mai plauzibil că este ceva, altceva, care îi determină și să aibă conduită morală, și credință shinto.

    cum spun social scientists, spurious effect. sau confounding effect, cum ar zice epidemiologiștii.

  14. diligentreader, îmi dai si mie exemplu de o religie care a obtinut ce spui tu?

    Pe de alta parte, o religie eficienta, care sustine si educa in mod consecvent valorile morale, este superioara oricarui alt sistem de impunere a valorilor, pentru ca se adreseaza omului intreg, incluzand latura lui spirituala. Mai ales daca te nasti si cresti cu ea.

    nu exemple de indivizi, evident (maica Tereza), ci o religie care imbunătățit valorile morale ale unui grup.
    o să spui “creștinismul”, bănuiesc.

  15. tapirul a zis:

    “…diligentreader, îmi dai si mie exemplu de o religie care a obtinut ce spui tu?…”

    Ia să mă îndes și io, ca o javră ce sunt… printre picioarele stăpânilor…
    Adventiștii.
    Menoniții.
    Mormonii.

    Daaa… sunt doar secte…
    Chestia este?
    Au credință religioasă?
    ?
    Au sau n-au?

    Au obținut ce zice dilligentreader?
    Da ori ba?

  16. @ tapirul:
    O sa-ti spun :toate bazate pe valori umaniste.
    Iar gradul de moralitate a depins de masura in care ” poruncile” au fost ascultate, dar si de natura poruncilor. Evreii, de pilda, le-au ascultat. De-aia au supravietuit, iar familia lor e un model adevarat, pentru ca biologicul e integrat in etic, nu dispretuit ca la crestini. Impartasesc convingerea potrivit careia invatatura lui Isus nu era impotriva naturii, cum a fost interpretata ea de Biserica si ca miscarile de acum din interiorul crestinismului incearca o recuperare a invataturii originare, care era cu adevarat umanista.Cand ceea ce definesti ca moral e impotriva naturii,cum a facut Biserica distorsionand mesajul biblic, trebuie sa te astepti ori la incalcari ori la depresii in masa. Cantarea Cantarilor e o metafora numai in masura in care viata noastra e o metafora a divinitatii creatoare: precum in cer, asa si pre pamant. Evreul traieste dragostea si extazul cu sentimentul asta al sacralitatii imbratisarii, care e actul daruit de creator pentru a intelege rosturile lumii. El vede destinul uman ca o cautare a placerii infinite a daruirii.
    Crestinul doar ca o cautare a drumului catre paradis prin negarea trupului. Tot ce e carnal e pacatos sau rusinos in interpretare crestina.

    Asa ca nu o sa spun crestinismul, nu cel de pana acum, ci poate cel care va fi, pentru ca sunt in curs mutatii profunde in interiorul lui. Daca nu cumva mergem spre o religie universala, care sa unifice marile religii de acum. Oricum,religia eficienta in educatia morala este cea care respecta natura. De altfel,asta este un principiu pedagogic fundamental. Educatia contra naturii e un esec din start.Si naste monstri.

    Dupa tine, Tapirule, ce face Dalai Lama? Marele lui prestigiu nu se bazeaza oare pe existenta credintei religioase al carei reprezentant este? Nu crezi ca un lider spiritual e mai puternic decat unul laic?

  17. Citat:

    ORANGE CATHOLIC BIBLE: the “Accumulated Book,” the religious text produced by the Commission of Ecumenical Translators. It contains elements of most ancient religions, including the Maometh Saari, Mahayana Christianity, Zensunni Catholicism and Buddislamic traditions. Its supreme commandment is considered to be: “Thou shalt not disfigure the soul.”

    …………

    It is further explained in the Dune appendix that the passage “Paradise on my right. Hell on my left, and the Angel of Death behind” describes human life as a journey across a narrow bridge.

    …………..

    “THOU SHALT NOT DISFIGURE THE SOUL”

    (oare… să definim “sufletul”?)
    lătrătura mea, dîn cotețu’ meu…

  18. tapirul a zis:

    Blegoo a zis:

    Hai invers:
    Dacă credința japoneză shinto n-are treabă cu conduita morală națională… atunci ce cauzează conduita lor morală?
    Mănâncă mai mult sushi?
    Trăiesc pe insule?
    Care-i treaba?
    Tu susții că Shinto nu determină moralitatea, etica și restu’ de buruieni ale spiritului japonez.
    Oki-toki…
    Atunci… CE?
    ………
    Nu merge cu binișorul… apăi încercăm cu forța, nu?
    O luăm prin eliminare… până ajungem să avem doar Shinto pe masă…
    🙂

    întâi răspunzi tu, și după aia răspund și eu. de ce românii nu au credință, dar japonezii au? ce ne împiedică pe noi să îmbrățișăm credința religioasă la fel cum japonezii îmbrățișează shinto?

    nota bene, eu nu am zis shinto nu are treaba cu morala lor, am spus că simpla observație a extistenței amânodura nu e dovadă de cauzalitate sau de relație directă. este mult mai plauzibil că este ceva, altceva, care îi determină și să aibă conduită morală, și credință shinto.

    cum spun social scientists, spurious effect. sau confounding effect, cum ar zice epidemiologiștii.

    Deci… refuzi să joci jocul de eliminare?
    Dreptul tău, n-o să mă plâng.
    Dar am să notez.

  19. Offtopic:

    TravelCorp International
    1820 St. Charles Avenue, Suite 200
    New Orleans LA 70130
    (504) 588-1255 – Phone
    (800) 264-9825 – Toll Free
     
    ••••••••••••

     
     
    PASSENGER INFORMATION
     
    Company Name: ••••••••••••
    Company Number: ••••••••••••
    Date Issued: October 18, 2011
    Agency Confirmation: SDREBT
    Agent: ••••• •••••
    Invoice #: •••••••••••
    Ref: 8484
    First Name: Blegu
    Last Name: BLEGOO
     
     
    REMARKS
     
    PLEASE CHECK AIRLINE WEBSITE FOR BAGGAGE RULES/FEES
    ALL FARES ARE SUBJECT TO CHANGE UNTIL TICKETED
    TICKETS ARE ISSUED UPON RECEIPT OF AUTHORIZATION
    ALL TICKETED FLIGHTS MUST BE CANCELLED OR CHANGED
    PRIOR TO FLIGHT DEPARTURE TO AVOID TICKET LOSS
     
     
    FLIGHT
     
    Wednesday October 19, 2011
    Air Vendor: UNITED AIRLINES
    Flight Number: 853
    From: SAN DIEGO
    Departs: 09:59 AM
    To: SAN FRANCISCO
    Arrives: 11:32 AM
    Seat:  •••
    Ticket Confirmation: ••••••••
    Aircraft: BOEING 757-200
    Class of Service: ECONOMY
    Operated By: UNITED AIRLINES
    Flight Type: NON-STOP
    BAGGAGE FEES MAY APPLY
    DEPART: TERMINAL 1
    FLIGHT TIME: 01HR 33MIN
    ARRIVE: TERMINAL 3
    BLEGOO/Blegu   SEAT-•••  
    ECONOMY PLUS SEAT
     
     
    FLIGHT
     
    Wednesday October 19, 2011
    Air Vendor: UNITED AIRLINES
    Flight Number: 857
    From: SAN FRANCISCO
    Departs: 01:19 PM
    To: SHANGHAI PUDONG
    Arrives: 05:25 PM on Oct 20 2011
    Seat:  •••
    Ticket Confirmation: ••••••••••
    Aircraft: BOEING 747 400
    Class of Service: ECONOMY
    Operated By: UNITED AIRLINES
    Flight Type: NON-STOP
    BAGGAGE FEES MAY APPLY
    MULTI MEALS
    DEPART: INTERNATIONAL TERMINAL
    FLIGHT TIME: 13HR 06MIN
    ARRIVE: TERMINAL 2
    BLEGOO/Blegu   SEAT-•••  
     
     
    FLIGHT
     
    Friday November 4, 2011
    Air Vendor: UNITED AIRLINES
    Flight Number: 878
    From: SHANGHAI PUDONG
    Departs: 08:25 PM
    To: LOS ANGELES
    Arrives: 04:35 PM
    Seat:  •••
    Ticket Confirmation: ••••••••
    Aircraft: BOEING 777
    Class of Service: ECONOMY
    Operated By: UNITED AIRLINES
    Flight Type: NON-STOP
    BAGGAGE FEES MAY APPLY
    MULTI MEALS
    DEPART: TERMINAL 2
    FLIGHT TIME: 11HR 10MIN
    ARRIVE: TERMINAL 7
    BLEGOO/Blegu   SEAT-•••  
    ECONOMY PLUS SEAT
     
     
    FLIGHT
     
    Friday November 4, 2011
    Air Vendor: UNITED AIRLINES
    Flight Number: 6341
    From: LOS ANGELES
    Departs: 06:36 PM
    To: SAN DIEGO
    Arrives: 07:27 PM
    Seat:  ••
    Ticket Confirmation: •••••
    Aircraft: EMBRAER TPROP
    Class of Service: ECONOMY
    Operated By: /UNITED EXPRESS/SKYWEST AIRLINES
    Flight Type: NON-STOP
    BAGGAGE FEES MAY APPLY
    DEPART: TERMINAL 8
    FLIGHT TIME: 51MIN
    ARRIVE: COMMUTER TERMINAL
    BLEGOO/Blegu   SEAT-••   
     
     
    Miscellaneous
     
    Friday April 27, 2012
    Start Date: April 27, 2012
    Description: NEW ORLEANS
    THANK YOU FOR CHOOSING TRAVELCORP
     
     
    INVOICE INFORMATION
     
    Invoice #:•••••••••
    Air Fare:$ 2040.20
    Total Air Fare:$ 2040.20
    Service Charge:$ 35.00
    Total:$ 2075.20
    Total Payment:$ 2075.20
    Balance Due:$ 0.00
     
     
    PAYMENT HISTORY
     
    10/18/11
    CREDIT CARD
    Amex
    $ 35.00
    10/18/11
    CREDIT CARD
    Amex
    $ 2040.20
     
     
    GENERAL INFORMATION
     
    SERVICE FEE   XD0551218038
    AIR TICKET    UA•••••••••••        BLEGOO Blegu
     
     
    REMARKS
     
    ****OFFICE HOURS********
    800AM- 600PM CST MONDAY-FRIDAY     888-545-2906
    OUR NATIONWIDE TOLL FREE NUMBER    888-545-2906
    AFTER HOURS/WEEKENDS               800-496-2466
    YOU MAY ALSO CALL COLLECT FROM OUTSIDE THE US
    PLEASE DIAL 203-787-6240
    AFTER HOURS ACCESS CODE  **H24F**
    PLEASE NOTE THAT CALLS MADE TO THE 24 HR EMERGENCY
    SERVICE ARE BILLED AT 18.00 PER RECORD DISCUSSED
    PLUS ANY ADDITIONAL CHARGES
    TICKETS ARE NONREFUNDABLE.

    CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail transmission, and any documents, files or previous e-mail messages attached to it, may contain information that is confidential and/or legally privileged. If you are not the intended recipient, or a person responsible for delivering it to the intended recipient, please DO NOT disclose the contents to another person, store or copy the information in any medium, or use any of the information contained in or attached to this transmission for any purpose. If you have received this transmission in error, please immediately notify the sender by reply email or at privacy@blegoo.com, and destroy the original transmission and its attachments without reading or saving in any manner.

    Uneori… credința e necesară… dacă nu indispensabilă, zic.
    🙁

    “Vom trăi și vom dârdâi de frică!” – (Blegoo – opere alese, vol. II)

  20. diligentreader a zis:

    Si de-aia ramai fara…

    O gospodinã urâtã.

    Cã la cate calitati avea Penelopa si fiind stramoasha grecoaicelor de azi nu cre ca era prea frumoasa… Sa nu uitam, razboiul incepuse pentru ca Paris rapise materialul reproducator menit, prin frumusetea lui, sa mai schimbe putzin fatza grecilor…

    Dar exista si urate negospodine.
    Si gospodine frumoase, desigur.

  21. diligentreader, nu o sa neg importanta unei religii, a perceptelor ei si a credintei asociate cu ea, in modelarea conduitei morale a unei societati. tot ce spun este ca religia nu este conditie nici necesara nici suficienta

    evolutia morala a umanitatii, per ansamblu, a cunoscut, cred eu, un salt semnificativ in ultimii cincizeci de ani. abia acum am inceput sa vorbim si sa incercam sa aplicam niste principii morale la nivel general (nu spun ca am reusit intru-totul, nici pe departe). credintele religioase nu au suferit un salt corespnzator, de la jumatatea secolului XX incoace, deci este greu sa argumentezi ca acest salt moral al societatii se datoreaza religiei.
    trebuie sa cautam alti factori.

    nu cred ca religia iudaica este cel mai bun exemplu de religie moralizatoare. dar aici putem probabil discuta inca douasute de comentarii

  22. Cand am zis “Offtopicul la topic e permis, offtopicul la comentariu (sub pretextul de argument), nu” m-am referit la dialoage de genul:

    X comenteaza on-topic: “o religie nu este conditia necesara SI suficienta pentru un comportament moral”
    Y comenteaza la comentariul lui X: “ei nu mai spune! De unde ştie şaşiile astea totul?” (poza de pe flicrul lui X)

    X comenteaza offtopic: “si zanele e uameni”
    Y comenteaza la comentariul lui X: “sa vorbesti asa cand o sa ai copii” (ca stiu io din Aboutul tau ca n-ai)

    ps
    Blegoo, poate te ilumineaza chinezii dak noi nu.

  23. Modelarea conduitei morale a unei societati?
    Educatie, educatie, educatie.
    Cata?
    Cat cuprinde, ca la prajituri.
    De care?
    De toate felurile.

    Religia nu inseamna numai umanism, inseamna si frica (cred ca a mai scris unul dintre comentatori mai sus).
    De fapt toata veazta oricui e modelata (si) de frici.

  24. Blegoo a zis:

    Wednesday October 19, 2011
    Flight Number: 857
    From: SAN FRANCISCO
    Departs: 01:19 PM
    To: SHANGHAI PUDONG

    Iti tinem pumnii, alea. Serios. Cica de acolo nu poti intra pe tot internetzul. Spre ex pe iutube.

  25. Blegoo a zis:

    Dragos B a zis:

    “…Cartile de ce tre’ sa ramana nemodificate? Poate ca trebuie sa se modifice, … dupa cat de tanar era sau frunzele de verzi…”

    Ar ieși o babilonie/bulibășeală cu “B” mare.
    Un fel de “facem fiecare ce vrea”.
    Orice societate are nevoie de stabilitate și consecvență – ceea ce nu înseamnă rescrierea constantă a istoriei.
    Ce propui tu e să nu mai avem evoluție.

    Daca pe lumea asta cam toate se schimba, de la piramide la teorii stiintifice si gusturi artistice de unde si pana unde informatia scrisa tre’ sa ramana ca la-nceputuri? Oare nu-i natural
    (sigur, nici mie nu prea mi-ar conveni) sa se schimbe?

    Mai stii tu exact cum a fost Biblia la inceputul inceputului? Constitutia S.U.A. de cate ori a fost modificata si in cati ani?

    Evolutie oricum nu prea mai avem…

  26. Blegoo, mi-aduci si mie ceva din China, o geanta, ceva… mi-ar placea una de la Hermes… ei hai si de la Vuiton daca nu gasesti, nu conteaza modelu’, culoarea sau marimea, sa fie cu scris mare si sa semene cu originalul cat de cat… :))

  27. tapirul, hai sa-tz spun pentru mine… incepi cu o geanta, sa zicem verde. si tre’ sa continui cu: pantofi, sandale, ghete, cizme, esarfa, manusi, mantou, fustitze, bluzitze si alte itze … apoi treci la alta culoare… stiu ca Vlad are si un diagnostic pentru asta, da’ nu ma’ntereseaza. :))

    ca sa fiu sincera, imi plac mai mult pantofii ca gentile, da’ nu era sa-i zic lu’ Blegoo sa-mi cumpere pantofi. :))

    so, fiecare cu credintele lui…

  28. @ Cora_:
    Atentie, este foarte periculos (Bleguuu). Data viitoare iar o sa ne dea pe youtube cu “aseara ti-am luat basma…” 🙂

  29. Blegu’ – via email:

    “Credeati c-ati Scapat?©™®”
    • Cora… gentile sunt mai scumpe in China decat in Europa si mai scumpe in Europa decat in America/Canada. Nu cumpar feicuri, e contra credintzei mele religioase.
    • Madelin…ma acuzi degeaba – ma gandeam la altceva cand am mentionat carti de copii – vorbeam general, nu specific. Da, frica pazeste bostanaria – frica e esentiala component de moralitate.
    • Dragos B… schimbi editia cartzii, nu continutul. Varianta veche ramane… altfel cum ai proba evolutia? Fără fosile?
    • Tapirule… chestia cu gentzile si fimeile e topic in sine. Chilotii acuma…
    • B.deComp: Ti-e cam frică de maidanezi, bag seama. 🙂

  30. Vlad a zis:

    Blegu’ – via email:

    He, he… … …

    Blegu via email via Vlad… Ce smecherie… 🙂

    Blegoo nu se mai intoarce. A fost trimis in China ca sa se-nchida elegant discutiile. 🙂

    Ni se va spune ca a fost mancat de o familie de chinezi sarmani sau de niste activisti de partid suparati pe convingerile lui politice & religioase.

    Si daca, totusi, se va intoarce, de unde o sa stim ca e adevaratul Blegoo si nu niscaiva chinese counterfeit?

    http://www.timesnewroman.ro/monden/5565-chinezii-au-reprodus-din-greseala-un-telefon-care-inca-nu-exista-

  31. Gata, s-a terminat cu Blegu’! N-o sa mai credem ca e “adevaratii”. Oare si caunterfitul o sa fie tot colectiv?

  32. Blegoo, io nu te acuz! Iti raspunz la 463.
    aka zic ca asa pot fi percepute trebile.

    CST-Link, da, nene… si io la fel, dak cred si in zane…

    PS
    Poa’ sa-mi explice si mie cineva de ce la ultimul post de pe blogul meu (“Conversatii cu…”) am vizitatori peste 800 cand media mea zilnica este de pana-n 200? Vreau sa spui ca a comentat si groparu (o vedeta blogosferica), ceea ce e cripi!

  33. “Nu cumpar feicuri, e contra credintzei mele religioase.”

    Fura-le, atunci. :))

    tapirul a zis:

    io știam și varianta cu chiloți… arătat la toți… să ne pupe în…

    Ia spune-ne-o si noua toata, ca n-o stim…:)

  34. Hai nene ca-i simplu. Muzica, maistre.

    “Aseara ti-am luat chiloti
    sha, la la la la la, la la
    Tu i-ai aratat la toti
    sha, la la la la la, la la
    Cine ti-o mai lua chiloti
    sha la la la, la la la la la la
    Sa ne pupe in… pe toti”
    sha la la la, la la la la la la

    Asta e folclor recent, ca pa vremuri nu se gaseau asa usor chiololotzi. Chinezesti, that is.

  35. diligentreader a zis:

    Oare si caunterfitul o sa fie tot colectiv?

    😉 🙂

    Sigur. Deja este.

    Cum pot denumi in mahala un colectiv care-n imensa majoritate-i sub pesudonim si se arunca la firmiturile pe care Moshe Blegoo le rupe din tablele legii & i le arunca ?

    Sleahtã de profeti mincinosi.

    😉 🙂

  36. @ Dragos B:
    Nu fii asa grabit. Eu zic ca fiecare dintre anonimi este cunoscut de cel putin trei (patru, cinci…) mahalagii. Bun, si atunci de ce anonimi ? Ca sa-i facem placere lui Blegoo, suntem mânati de celebrul spirit gregar mioritic ! :-{)>>

  37. B.deComp a zis:

    Nu fii asa grabit.

    Nu-s, nu-s, cunosc fenomenul.

    Ma uit prin maghernitza lui Vlad de prin 2008. Si sa se vada acolo ca am glumit. N-as indrazni sa-i numesc serios pe cei de aici ‘sleahta’. Chit ca e o mahala.

  38. Radem, glumim, dar ramanem in incinta! (pardon, in Mahala).

    Dar hai ca Dragos are un point cu aruncatul asupra firimiturilor. Iete de exemplu la postul asta de ce nu ne-am napustit cu comentarii? Ha?

    PS
    Penca am avut captcha miau, uite banc:

    Profesoara :
    – Bulă tradu în engleză: Pisica a căzut în apă şi s-a înecat.
    Bulă:
    – Simplu: The cat catapultum in water, glugluglu and no more miau miau.

  39. @ Madelin:
    Multumesc. Mi-a scapat, sau poate nici nu stiam înca ce-i un blog ; nu-i vorba ca nici acum înca nu stiu prea multe. In orice caz, ma incita sa fac o pauza – “из искры возгорится пламя” 🙂

  40. Dragos B a zis:

    diligentreader a zis:
    Oare si caunterfitul o sa fie tot colectiv?
    😉 🙂
    Sigur. Deja este.
    Cum pot denumi in mahala un colectiv care-n imensa majoritate-i sub pesudonim si se arunca la firmiturile pe care Moshe Blegoo le rupe din tablele legii & i le arunca ?
    Sleahtã de profeti mincinosi.
    😉 🙂

    Eu n-am priceput. Adica suntem toti blegi? Sau, si mai rau, imitatii de Bleg???

  41. B.deComp a zis:

    Mi-a scapat, sau poate nici nu stiam înca ce-i un blog

    Pai si eu fusei trimis ieri pe aici

    http://dulce-mahala.tapirul.net/2006/12/08/ca-sa-intelegem-muzica/

    si era sa fiu sufocat de numarul de comentarii…

    Intr-un fel e de inteles (si prin asta raspund cumva Dilingereader 496). Daca depre religie si politica nu-i cusher sa intrebi & vorbesti… Mahalaua da navala… Asa cum intr-o alta postare s-a strans si a plecat, acum a dat navala…

  42. Blegu’ (via email):
    Hai să văz cine o să se dea în stambă… cu comentariul: “500!”
    Hai… ca să-mi fie învățătură de minte să mai latru degeaba…
    🙁 sad

    Vlad via Vlad: nu știu exact de ce Blegoo nu poate pune direct comentariul, eu doar mă conformez.

  43. Cota 500! Pff, n-a fost uşor! De când tot aştept! Mi-a luat ceva muncă s-ajung sus! (Respekkkttt! – please stand up, please stand up, please stand up!)

    Bon, acu’ că s-a înregistrat, pot să-l editez liniştit. (Aveam o spaimă că se bagă frun ţăran în faţă, să se dea el mare, ca toţi calicii, că a ajuns la 500.) Chestia e că de vreo 2 ore tot dau refresh paginii ăsteia, aşteptându-l pe Go… ăăă, pe 499. Ce v-aţi oprit, frate, atâta timp la 497, de aveam chiar nervi că nu-mi iese figura?

    Să trăiască B.deComp, că fără el nu ne-aledzeam niţi anul ăsta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.